|
T.C. MARDİN VALİLİĞİ İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü |
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
Dilekçe Hakkı Kapsamında Yapılan Başvurular |
1-Başvuru sahibinin adı soyadını, imzasını, iletişim bilgilerini içeren dilekçesi ve varsa ekleri 2-Tüzel kişiliğin unvanını, yetkili kişi imzasını ve iletişim bilgilerini içeren dilekçe ve varsa ekleri |
3 gün |
2 |
Bilgi Edinme ve CİMER Başvuruları |
1-Elektronik ortam başvurularında, Adı Soyadı, TCKN, e posta adresi, iletişim bilgileri ve cevabın talep şekli 2-Yazılı başvurularda 1. Maddedeki bilgiler ve belgeler
|
15 gün (Kurum Dışı yazışma gerektiğinde 30 Gün) |
3 |
Çevresel etki değerlendirme (ÇED) raporlarına esas İl Müdürlüğü görüşü |
1-ÇED Başvuru Dosyası 2-ÇED İDK Toplantıları 3-Nihai ÇED Raporu |
Belirtilen süreye esas |
4 |
Kurum Görüşü |
1-Resmi Kurumlardan resmi yazı 2-Şahıs Müracaat Dilekçesi |
En geç 2 ay |
5 |
Afet müracaatları (heyelan, kaya düşmesi, çığ vs.) |
İletişim ve konum bilgilerini içeren; 1- Telefon İhbarı 2- Dilekçe |
1 gün içinde inceleme, 3 gün içinde uyarı ve önlem yazışmaları |
6 |
Afetlere Hazırlık Eğitimleri |
1- Gönüllü ve bireylerin eğitim talep dilekçesi 2- Kurum ve Kuruluşlardan resmi talep yazısı |
Cevap: 7 gün |
7 |
Büyük ölçekli İşletmelerin, kamu kurumlarının ve okulların yangın ve tahliye tatbikatları |
Yazılı başvuru |
Cevap: 7 gün |
8 |
Sefer Görevli Araçların Devir, Muayene ve Sefer Görev Emirlerinin Kaybı İşlemleri |
1- Dilekçe 2- Araç ruhsat fotokopisi 3- Nüfus cüzdan fotokopisi 4- Noter Satış Sözleşmesi 5- Yetki Belgesi veya vekâletname |
1 gün |
9 |
Daire ve Müessese Sivil Savunma Planı İnceleme ve Onaylama İşlemleri |
1- Planı yapan Kuruma ait üst yazı ve ekleri 2- İncelenecek Sivil Savunma Planı |
7 gün |
10 |
Sivil Savunma Planı ve Savaş Hasar Onarım Planı Yapacak Kurumların Bilgi Talepleri |
Yazılı başvuru |
1 gün |
11 |
Gönüllülük Başvurusu |
https://www.turkiye.gov.tr/afad-gonulluluk-basvurusu-ve-takibi |
E-Devlet üzerinden başvuru |
12 |
Acil Yardım Talepleri |
1- Afetzedeler için Kaymakamlıklarda kurulan komisyonların tespit dosyasının (belgeler) 1 hafta için İl Müdürlüğümüze gönderilmesi 2- Afetin büyüklüğüne göre İl Müdürlüğü komisyonu ertesi gün incelemeye intikal eder (Müracaata gerek kalmaksızın) 3- Altyapı için Belediye tespit dosyasının Kaymakamlıklar aracılığıyla Afet günü dahil 15 gün içinde İl Müdürlüğümüze gönderilmesi (Afet Hasar Müracaat Formu) |
1-Afetzedelerin müracaatları olay günü dahil 15 gün içerisinde Başkanlığa gönderilir 2-İnceleme sonrası Başkanlıktan talep edilmesi için 7 gün |
13 |
Hasar tespit durumuna göre ağır ve orta hasar hak sahipliği çalışması |
1- Dilekçe 2- Mülkiyeti kendi adına olan hak sahipliklerinde; - Tapu Kimlik Emlak Beyanı - Başvuru formu 3- Mülkiyeti evli evlat durumunda olanlarda; - Tapu ikametgâhı - Kendi adlarına elektrik su telefon faturaları - Diğer ispatlayıcı belgeler 4- Kooperatiflerde; - Kooperatif üyesi olduğunu bildiren noter onaylı üye isim listesi - Kooperatif tapusu |
2 ay |
14 |
Konut ve işyerlerinin hak sahiplerine kura ile teslimat |
1- Onaylı Hak Sahipliği Komisyonu Yazısı 2- Kura İlanı 3- Konut Teslim tutanağı |
45 gün |
15 |
İpotek Fek Talepleri |
1- Dilekçe 2- Bankadan geri ödemelerin bittiğini gösterir borç kapama yazısı 3- Konut tapusu 4- Şahsen ya da satış vekâletnamesi ile müracaat edilmesi |
1 gün (detay dosya incelemesi gerekenlerde 2-7 gün) |
16 |
Afet hak sahipliği bilgi talepleri
|
Hak sahibi detay bilgilerini içerir dilekçe |
1 gün |
17 |
Konut-İşyeri Hasar Tespit bilgi talepleri |
1- Mülkün tapu fotokopisi 2- Afet tarihinde mülkün sahibi olan kişinin adı soyadı 3- Vekil ise vekâletname aslı ve fotokopisi 4- Eksper ise banka yazısı ve yetki belgesi |
1-7 gün |
18 |
Yeni yapılacak konut için EYY (Evini Yapana Yardım) Kredi işlemleri |
1- Dilekçe 2- Hak sahipliği inceleme komisyon kararı (Hak sahipliği belgesi) 3- Taahhütname 4- Tapu ve imar çapı 5- Yer seçim protokolü (ilgili kurumlara imzalatılmış) 6- Proje çizim ve onaylanması 7- Zemin Etüdünün yapılması 8- İnşaata başlanması 9- Seviye tespit tutanaklarının hazırlanması 10- EYY hak ediş raporlarının hazırlanması 11- Vergi dairesinden vergi mükellefi olup olmadığına dair yazı 12- Ödeme emri belgesinin hazırlanması |
Yer seçim protokolünün hazırlanma süreci ile birlikte 1-3 ay |
19 |
EYY ile hazır konut alınması işlemleri |
1- Dilekçe 2- Hak sahipliği belgesi 3- Taahhütname 4- Alınacak evin tapu fotokopisi 5- Yapı kullanma izin belgesi (belediyesinde) 6- İnşaat ruhsat fotokopisi (belediyesinden onaylı) 7- Kooperatiften alınacak ise koop. ilişik kesildiğine dair yazı 8- Kooperatif karar defteri fotokopisi(ev ile ilgili kısım) |
10 gün |
20 |
Orta hasar onarım kredi işlemleri |
1- Dilekçe 2- Hak sahipliği belgesi (onaylı) 3- Proje Müşavirliği sözleşmesi 4- Yapı ruhsatı 5- Tahkimat sözleşmesi (% 30 da gerekli) 6- Teknik rapor (% 20 de gerekli) 7- Yapı kullanma izni (belediyesinden yazı) 8- Vekâletnameler 9- Nüfus cüzdanı fotokopisi (vekâlet varsa vekilin) |
2 gün |
21 |
Orta hasar onarım kredisi geri ödeme işlemleri |
Bankadan alınan dekont |
2 gün |
22 |
EYY ve orta hasar kredilerine ait Ödeme emri belgesinin hazırlanması akabinde ödemenin yapılması |
Ödeme emri belgesi |
2 gün |
23 |
Hukuki görüşler |
Talebe ilişkin detay içerikleri barındıran dilekçe ve eki belgeler |
30 gün |
24 |
Ödeme Talepleri |
Fatura ve ilgili bilgiler |
7 gün |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz. |
Müracaat |
İlk Müracaat Yeri |
İkinci Müracaat yeri |
Kurum |
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü |
Mardin Valiliği |
İsim |
Davut ESEN |
Birkan TATLISÖZ |
Unvan |
İl Afet ve Acil Durum Müdürü |
Vali Yardımcısı V. |
Adres |
13 Mart Mah. Gaffari Güneş Cad. No:19 ARTUKLU/MARDİN |
Mardin Valiliği ARTUKLU/MARDİN |
Telefon |
0 (482) 212 37 40 Santral |
0 (482) 212 37 41 |
Faks |
0 (482) 212 77 61 |
0 (482) 212 11 01 |
E-Posta |
© 2019 Mardin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü